Методична робота у позашкіллі – це цікаво!

Ні для кого із освітян не секрет, що організаційно-методична робота в освітньому закладі – справа не зовсім весела й цікава. Так як же зробити її оригінальною, не рутинною, потрібною для кожного педагога? Як побороти пасивність, інколи навіть байдужість до методичної роботи?

Про це радилися учасники виїзного засідання обласного методичного об’єднання педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів естетичного спрямування з організації навчально-методичної роботи, яке відбулося 25 жовтня на базі Миргородського Центру естетичного виховання. Програмою засідання було передбачено розгляд питань з планування роботи ПНЗ та впровадження алгоритму інноваційної діяльності в Полтавському ОЦЕВУМі.

/Files/images/metodichniy_kabnet/DSCN0451.JPG

І ось погожого осіннього ранку до нашого ЦЕВ завітало 26 заступників директорів та методистів позашкільних закладів Полтавщини, де їх гостинно зустріли директор ЦЕВ А.А.Хоменко, заступник директора з навчально-виховної роботи В.Г.Чемара та методист В.М.Отисько. Гості із задоволенням ознайомилися із закладом, відвідали навчальні кабінети, а потім зручно розмістилися у конференц-залі. Засідання відкрила заступник директора з навчально-методичної роботи Полтавського ОЦЕВУМу С.І.Артюх, яка надала слово директорові ЦЕВ А.А.Хоменко та методисту відділу освіти Миргородської міської ради І.В.Шевченко.

А потім розпочалося засідання педагогічного кафе «Кругозір», яке проходило у вигляді заочної подорожі по методичних станціях. Господиня кафе Валентина Чемара створила сприятливу психологічну атмосферу, зачитавши ессе із книги К.Кенфілда й М.Хансена «Бальзам для душі».

Всі учасники з хорошим настроєм «вирушили» у заочну подорож на веселому паровозику по станціях, де їх зустрічали педагоги ЦЕВ.

На станції «Перспективна» Анжеліка Хоменко поділилася досвідом стратегічного планування ПНЗ, зокрема алгоритмом розробки програми розвитку та перспективного плану позашкільного освітнього закладу на основі досвіду розробленої Програми розвитку ЦЕВ на 2016-2021 н. р.

На станції «Реалізація перспектив» Валентина Чемара продемонструвала види планування: річного, календарного, щоденного, планування роботи методичних структур та підрозділів; надала методичні поради щодо планування роботи з молодими педагогами та діяльності методичних служб щодо підвищення педагогічної майстерності кожного керівника гуртка. Валентина Отисько розповіла з допомогою слайдового коментаря про планування роботи декоративно-ужиткового відділу.

На станції «Методичні новинки» присутні з цікавістю переглянули фото колаж інноваційних форм методичної роботи,які застосовуються у нашому закладі, та відеотеку з фрагментами цікавих методичних знахідок.

Під час «Методичних посиденьок» педагоги-позашкільники обмінювалися враженнями, переглядали методичну літературу, документацію, яка ведеться в ЦЕВ, із задоволенням спілкувалися. Свої позитивні враження від засідання гості висвітлили у «Книзі надання методичної допомоги». Методичний захід пройшов жваво, неординарно і приніс користь як господарям закладу, так і гостям. Дуже приємно, що Центр естетичного виховання залишається одним із найпотужніших позашкільних освітніх установ як області, так і України.

/Files/images/metodichniy_kabnet/DSCN0456.JPG

Заступник директора з навчально-виховної роботи ЦЕВ Валентина Чемара

Навчаємось – навчаємо…

Людина освічена – та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає.

Г. ЗІЛЬМЕЛЬ

Центр естетичного виховання відділу освіти Миргородської міської ради вже давно став не лише осередком культурно-дозвіллєвої, а й навчально-методичної діяльності міста і району. Щороку до нас за допомогою звертаються сотні педагогів шкіл, позашкільних установ, працівників закладів культури.

Методичний відділ, адміністрація ЦЕВ постійно проводить індивідуальні та групові консультації для педпрацівників з планування діяльності, організації науково-методичної роботи, здійснення контрольно-аналітичної діяльності, ведення ділової документації тощо. Вважаємо, що успіх роботи нашої методичної служби – у небайдужості до педагогів і їхніх потреб.

Але щоб навчати інших, потрібно постійно навчатися самим. Спираючись на багаторічний досвід роботи нашого колективу, ми застосовуємо різноманітні форми методичної роботи для вдосконалення змісту й розширення форм професійного зростання кожного педагога закладу: педагогічні читання, методичні дні та декади, засідання педагогічного кафе та світлиці, нестандартні педради, круглі столи, методичні посиденьки, педагогічні навігатори тощо. Однією з ефективних форм вдосконалення педагогічної діяльності кожного керівника гуртка ЦЕВ є робота Школи педагогічної майстерності (ШПМ) «Успіх», яка успішно діє вже 10 років.

Ось і цього року, 15 листопада відбулося чергове засідання ШПМ у залі засідань ЦЕВ.

Виходячи із загальноміської та загальноцевівської науково-методичної проблеми, темою засідання ми обрали «Створення акмесередовища у Центрі естетичного виховання». Ми намагалися розглянули питання: «Чи готові ми, педагоги, до інноваційної діяльності? Чи вміємо та бажаємо йти назустріч новому, прогресивному? Що заважає нам плідно і творчо працювати? Які шляхи подолання інерції, професійної втоми, а, можливо, і небажання вдосконалюватися, змінюватися?». Засідання підготувала і провела заступник директора з навчально-виховної роботи Чемара Валентина Григорівна.

Психологічним посилом на плідну і творчу діяльність стало знайомство з одним із оповідань вже знайомої для наших педагогів книги американських психологів Джека Кенфілда і Марка Хансена «Бальзам для душі». Потім присутні познайомилися з правилами зустрічі в ШПМ та притчею «Ризикнути спробувати».

На засідання ми запросили досвідченого психолога-практика, нашого хорошого друга Баніт Світлану Григорівну, яка цікаво розповіла про емоційну готовність педагогів до інноваційних процесів, про запобігання емоційному вигоранню та шляхи підняття нашого життєвого та професійного тонусу. Жвавий, цікавий діалог із професіоналом був корисним для всіх. В обговорення питань активну участь взяли керівники гуртків та творчих колективів ЦЕВ Літічевський Валерій Вікторович, Гула Олена Петрівна, Сторожук Тамара Михайлівна.

Було проведено анкетування «Мотиваційна готовність педагогів-позашкільників до нововведень», після чого зроблено спільний висновок: педагогічний колектив закладу має потужний творчий потенціал та готовий до інновацій. Колективно складений психологічний портрет педагога-новатора був яскравим підтвердженням цього.

У сучасних умовах досить швидко відбуваються реформаторські процеси, які значно розширюють освітній простір. Кожен із нас повинен розвиватися щомісяця, щотижня, щодня – це вимога сьогодення. Тому методична служба Центру естетичного виховання намагається створювати сприятливі умови для подальшого зростання всіх педагогів закладу.

В.Г. Чемара, заступник директора з навчально-виховної роботи ЦЕВ

Кiлькiсть переглядiв: 502

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.