ПРОГРАМА РОЗВИТКУ Центру естетичного виховання на 2016-2021рр.

ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

Тип Програми Програма розвитку Центру естетичного виховання відділу освіти Миргородської міської ради
Замовник програми Відділ освіти Миргородської міської ради
Розробник програми Центр естетичного виховання відділу освіти Миргородської міської ради
Підстава для розробляння програми Необхідність удосконалення якості освітніх послуг, що надає заклад; удосконалення системи роботи закладу в умовах демократичного та економічного реформування суспільства; переведення закладу із режиму функціонування в режим розвитку.
Нормативно-правова база програми 1. Закони України: «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства». 2. Положення про позашкільний навчальний заклад, 3. Укази Президента України: від 25.06.2013 № 344 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»; від 30.09.2010 № 926 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні»; від 30.09.2010 № 927 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих дітей та молоді»; від 29.06.1995 № 489 «Про Всеукраїнський конкурс «Учитель року»; від 20.03.2008 № 244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні». 4. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 686-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» 5. Комплексна програма розвитку освіти м. Миргорода на 2016-2020 роки
Мета програми Удосконалення системи роботи Центру естетичного виховання шляхомстворення навчально-виховної системи «Позашкільний навчальний заклад-родина», забезпечення належних соціально-педагогічних та матеріально-технічних умов для підвищення якості освітніх послуг, гармонійного розвитку вихованців, реалізації їхніх запитів і здібностей у креативно спрямованому позашкільному освітньо-виховному просторі; забезпечення ефективного управління розвитком закладу.
Завдання програми 1. Вивчення соціуму з урахуванням соціального замовлення на позашкільну освіту, задоволення потреб дітей, учнівської молоді та їх батьків в реалізації творчих здібностей засобами позашкільної освіти. 2. Модернізація змісту позашкільної освіти, розроблення сучасного науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в закладі. 3. Впровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій. 4. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів закладу. 5. Розширення спектру послуг, орієнтованих на: − підготовку дошкільнят до творчої і навчальної діяльності; − професійне самовизначення вихованців ЦЕВ; 6. Створення комфортного середовища – позашкільного закладу-родини для навчання, творчої самореалізації і змістовного відпочинку вихованців та їх батьків. 7. Удосконалення системи управління закладом у режимі функціонування та розвитку. 8. Збереження та розширення мережі творчих об’єднань відповідно до потреб вихованців та їхніх батьків. 9. Оновлення матеріально-технічної бази закладу та приведення її стану у відповідність до сучасних вимог. 10. Здійснення освітнього моніторингу позашкільної освіти міста з метою своєчасного корегування програми розвитку закладу.
Термін реалізації 2016-2021
Етапи реалізації програми І. Організаційно-проектувальний етап (серпень – вересень 2016 року): - розробка Програми, Концепції розвитку Центру естетичного виховання (серпень 2016 року); - визначення основних стратегій, заходів, механізмів розвитку ЦЕВ, складання перспективного плану на 2016-2020 рр. (вересень 2016 року). ІІ. Аналітико-практичний етап (жовтень 2016 р. – травень 2021 р.): - практична реалізація Програми; - організація моніторингового спостереження за результатами виконання заходів програми. ІІІ. Заключний етап (червень 2021 р. – грудень 2021 р.): - аналіз результатів виконання Програми розвитку Центру естетичного виховання; - поширення позитивного досвіду; - визначення перспектив подальшої роботи ЦЕВ.
Ресурсне забезпечення Програми · Підвищення рівня кваліфікації педагогічного персоналу ЦЕВ. · Запрошення на постійну роботу у заклад молодих перспективних спеціалістів. · Залучення фахівців вищих навчальних закладів, діячів культури і мистецтв, державних та громадських організацій, випускників ЦЕВ минулих років до співпраці у якості консультантів. · Розробка і реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів у межах законодавства України. · Підвищення ефективності використання бюджетних і позабюджетних коштів.
Структура Програми · Аналіз діяльності Центру естетичного виховання станом на серпень 2016 р. · Концептуальні положення Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр. · Технологія реалізації Програми розвитку ЦЕВ. · Експертиза Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.
Очікувані результати - виконання місії – забезпечення реалізації права дітей та учнівської молоді на здобуття якісної позашкільної освіти відповідно до їхніх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів; розвиток творчих здібностей, виховання і соціалізація особистості в процесі практичної навчально-творчої діяльності у сфері вільного часу, формування гармонійно розвиненої особистості; - реалізація стратегії– створення позашкільного закладу-родини; - досягнення мети – розвиток інноваційної навчально-виховної системи в закладі, створення належних соціально-педагогічних та матеріально-технічних умов для підвищення якості освітніх послуг, забезпечення гармонійного розвитку вихованців, реалізації їхніх запитів і здібностей у креативно спрямованому позашкільному освітньо-виховному просторі; - забезпечення ефективного управління розвитком закладу; - підвищення якості позашкільної освіти, - підвищення рівня професійної майстерності і компетентності педагогічного персоналу ЦЕВ, згуртування колективу однодумців; - підвищення рівня навчальних і творчих досягнень вихованців; - оновлення матеріально-технічної бази закладу.
Показники ефективності · Поліпшення якісних показників результатів навчання (заліки, екзамени). · Підвищення результативності участі у конкурсах і фестивалях дитячої творчості. · Зростання чисельності бажаючих навчатися у ЦЕВ та кількості випускників, що отримали свідоцтва про позашкільну освіту. · Зростання позитивного іміджу ЦЕВ, підвищення конкурентоспроможності закладу. · Розширення та поглиблення зовнішніх зв’язків ЦЕВ із закладами освіти і культури, громадськими організаціями міста, області, держави, за кордоном.
Виконавці Програми Трудовий колектив Центру естетичного виховання відділу освіти Миргородської міської ради
Контроль виконання, корекція та оцінювання Програми - щорічний моніторинг кількісних та якісних показників діяльності закладу та її фінансування; - аналіз показників; - розробка та внесення коректив у перспективний план розвитку ЦЕВ.

АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАНОМ НА СЕРПЕНЬ 2016р.

Реформування соціально-економічної та політичної систем розвитку України передбачає багатофункціональну перебудову всіх сфер діяльності, у тому числі й в позашкільній освіті, що потребує змін в організації та змісті сучасного педагогічного процесу.

Позашкільна освіта – це безперервний процес, що не має фіксованих термінів завершення і послідовно переходить від одного етапу до іншого, забезпечуючи кожній дитині умови для вільного вибору видів і форм діяльності; духовного, інтелектуального і фізичного розвитку; формування готовності до участі в складній системі соціальних відносин, а також формування моральної позиції, від якої залежить подальший розвиток особистості.

Керуючись основними положеннями Національної доктрини розвитку освіти, педагогічний колектив Центру естетичного виховання відділу освіти Миргородської міської ради приділяє велику увагу вдосконаленню моделі педагогічної діяльності закладу як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, що організовує свою діяльність у контексті сучасного освітнього менеджменту.

Центр естетичного виховання як позашкільний навчальний заклад багато років є лідером у позашкіллі як у місті, так і в області.

Вся діяльність Центру базується на відповідних державних нормативно-правових документах (Законах України «Про освіту» та «Про позашкільну світу», Положенні про позашкільний навчальний заклад художньо-естетичного спрямування, Наказах та Постановах Кабінету Міністрів України та Міністерства науки і освіти України). Відповідно до державних стандартів у закладі розроблено пакет документів, регулюючих діяльність всіх його структур – Статут ЦЕВ, Колективний договір, навчальні програми, плани, Правила внутрішнього колективного розпорядку, посадові інструкції, штатний розпис тощо).

Основними напрямками навчальної діяльності Центру естетичного виховання є художньо-естетичний і декоративно-ужитковий. Крім того, у ЦЕВ працюють гуртки науково-дослідного та гуманітарного напрямку. Рухома система навчально-виховного процесу в Центрі дає можливість дитині, молодій людині паралельно навчатися за кількома напрямками, тобто кожен може моделювати свій індивідуальний освітній шлях.

У закладі добре налагоджена і постійно здійснюється навчально-виховна, науково-дослідна, творча, соціокультурна, науково-методична, консультативна, культурно-масова, дозвіллєво-розважальна, конкурсно-фестивальна, суспільно-громадська, оздоровча діяльність, спрямована на розвиток гармонійної особистості, створення умов для її соціалізації і творчої самореалізації. Діяльність ЦЕВ здійснюється в семиденному режимі на тиждень відповідно до планів роботи, розкладу занять, з урахуванням завантаженості учнів у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах міста.

Навчальний рік у закладі починається 15 вересня поточного року і закінчується 31 травня наступного. Семестрові цикли (І – вересень-грудень; ІІ – січень-травень) мають канікулярні періоди, під час яких заклад працює за окремими графіками і планами роботи.

Ефективним методом організації навчально-виховного процесу стало запровадження (після багаторічної апробації) двосеместрового розкладу занять трьох видів: тимчасового (за потреби); постійного (основного); корекційного (на канікулярний період).

Формування мережі гуртків здійснюється відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту» та Статуту Центру естетичного виховання. У закладі працює 20 гуртків і творчих об’єднань, які включають в себе 50 різновікових навчальних груп. Середня кількість вихованців ЦЕВ – 680-800 чоловік віком від 4-х до 20-и років. Комплектація дитячого контингенту здійснюється відповідно до змісту діяльності та структури ЦЕВ, головних його напрямів, за принципом добровільності вибору дітьми видів діяльності за інтересами на конкурсній і без конкурсній основах згідно з поданих батьками заяв. Проведення набору вихованців у гуртки передбачає ряд організаційних заходів: рекламну кампанію у засобах масової інформації, друк та розповсюдження листівок, об’яв і афіш, співбесіди й консультації з батьками, виставки дитячих робіт декоративно-ужиткового відділу, концерти, виступи, вистави гуртків художньо-естетичного відділу ЦЕВ.

Кожен гурток працює за навчальними програмами, складеними згідно нормативних вимог, погоджених педагогічною радою ЦЕВ та затвердженими методичним кабінетом відділу освіти Миргородської міської ради.

Навчально-виховна робота здійснюється за системою трьохрівневого навчання, де на кожному рівні чітко визначені мета, завдання, зміст, а також відповідно до класифікації рівнів визначаються вікова категорія вихованців, учнів, слухачів, їх чисельний склад, рівень особистісних здібностей, умінь, навичок, ступінь навченості, перспективи діяльності груп, гуртків, творчих об’єднань, кількість годин для опрацювання програм тощо.

На сьогодні за трьохрівневою системою навчаються:

− початковий рівень - 20 навчальних груп;

− основний рівень - 21 навчальна група;

− вищий рівень - 9 навчальних груп.

Навчально-виховний процес у ЦЕВ проходить згідно з розкладом занять, начальних планів, планів виховної, культурно-масової та дозвіллєво-розважальної роботи. Педагогічні працівники ЦЕВ застосовують у навчально-виховному процесі як традиційні, так й інноваційні педагогічні технології, стандартні й нестандартні форми і методи педагогічної діяльності, а також їх поєднання та синтез. Головними формами оцінювання результативності навчання є підсумкові роботи; виставки робіт вихованців декоративно-ужиткового відділу; концертні виступи та вистави гуртків та художніх колективів художньо-естетичного відділу; заліки та екзамени в кінці кожного семестру та навчального року, під час яких проводиться комплексне оцінювання навчальних програм та досягнень вихованців, учнів, слухачів; захист наукових робіт; участь у конкурсах і фестивалях різного рівня.

У Центрі естетичного виховання засновані, працюють і розвиваються два дитячі колективи з почесним званням «Народний художній колектив» − це ансамбль сучасного танцю «Екзотика», керівники М.І. Ігольніцина і А.А. Хоменко, та студія естрадного вокалу «Соняшник», керівник О.В. Алексієнко; один дитячий колектив з почесним звання «Зразковий художній колектив» − хореографічний ансамбль «Веснянка», керівник О.П. Гула. Кожен гурток і творче об’єднання ЦЕВ має у своєму творчому доробку авторські роботи і може пишатися перемогами у конкурсах та фестивалях дитячої творчості і мистецтв міського, обласного, Всеукраїнського та Міжнародного рівнів.

Гордістю закладу є наші випускники, яким щороку вручаються свідоцтва про позашкільну освіту. Всього за 2007-2016 рр. свідоцтва отримали 250 вихованців ЦЕВ, що засвоїли програму позашкільної освіти певного профілю і успішно склали випускні іспити. Майже 30% наших випускників поєднують своє подальше життя з діяльністю, якою займалися у ЦЕВ.

Заклад забезпечений досвідченими педагогічними кадрами. На сьогодні позашкільну освіту дітям міста у ЦЕВ надають 22 педагоги. З них директор -1 ст., заступник директора з навчально-виховної роботи – 1 ст., методист – 0, 5 ст., культорганізатор – 1 ст., керівники гуртків - 19 ст., акомпаніатори – 4 ст. З них повну вищу освіту мають 13 педагогів, неповну вищу – 9 педагогів, базову вищу – 1 педагог. Згідно пройденим атестаціям та відповідно до рішень атестаційних комісій 11 педагогів ЦЕВ мають 10 тарифний розряд; 8 педагогів – 9 розряд; 1 педагог – 8 розряд; 2 педагоги – 7 розряд.

Директор закладу А.А. Хоменко має почесні звання «Керівник гуртків-методист» та «Заслужений діяч естрадного мистецтва України». За творчі та професійні досягнення 3 педагоги ЦЕВ нагороджені грамотами Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації; 7 педагогів – грамотами відділу освіти Миргородської міської ради, 5 педагогів– грамотами Центру естетичного виховання.

Керівники гуртків і члени адміністрації ЦЕВ беруть активну участь у професійних конкурсах, на яких займають призові місця. У 2013-2016 рр. переможцями Всеукраїнських конкурсів стали 4 педагоги, обласних – 4 педагоги, міських – 8 педагогів ЦЕВ. Педагоги ЦЕВ А.А. Хоменко, О.В. Алексієнко, А.В. Матвієнко, В.Г. Чемара, М.І. Ігольніцина, О.П. Гула у різні роки ставали переможцями загальноміського відкритого рейтингу популярності «Людина року». За активну життєву позицію, високий професіоналізм пам’ятним знаком ім. Панаса Мирного та Почесною грамотою Полтавської обласної ради нагороджено директора і керівника Народного ансамблю сучасного танцю «Екзотика» А.А. Хоменко, а заступник директора з навчально-виховної роботи В.Г. Чемара стала переможцем на здобуття Полтавської обласної премії ім. А.С. Макаренка у номінації «Позашкільні установи».

Завдяки креативному педагогічному колективу, зусиллям дітей та їх батьків Центр естетичного виховання у 2006 році був атестований з відзнакою за рівнем освітньої діяльності, а у 2013 році внесений до переліку найбільших позашкільних навчальних закладів України.

Адміністрація, методична служба Центру організовують та скоординовують всю роботу закладу в системну, чітко сплановану, творчу діяльність, вивчення й утілення у практику кращого передового досвіду, збагачення керівників гуртків прогресивними технологіями, постійне вдосконалення навичок самоосвіти. Передовий педагогічний досвід А.А. Хоменко, В.Г. Чемари, О.М. Дерики вивчався і вивчається як відділом освіти Миргородської міської ради, так і Департаментом освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації та Полтавським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти ім. В. Остроградського.

У закладі розроблена, апробована і застосовується система організаційно-методичної роботи з педагогами, до складу якої входять індивідуальні, групові, колективні форми роботи, що взаємодіють і доповнюють одна одну. Провідними колективними формами методичної роботи є методичні об’єднання ЦЕВ: методичне об’єднання декоративно-ужиткового відділу (4 засідання на навчальний рік), методичне об’єднання «Школа педагогічної майстерності» (2 рази на рік), методоб’єднання «Школа молодого педагога» (4 рази на рік), консультативно-методичні пункти. Крім того, систематично проводяться засідання педагогічної (3-4 рази на рік), методичної (2 засідання на рік), художньої (4 засідання на рік) рад, на яких розглядаються питання планування роботи, удосконалення форм і методів педагогічної діяльності. Педагоги ЦЕВ цілеспрямовано підвищують рівень професійної компетенції шляхом проходження дистанційних курсів підвищення кваліфікації і атестації, участі в роботі міських і обласних методичних об’єднань, семінарів-практикумів, тренінгів, конференцій, засідань педагогічних кафе та світлиць.

Ефективною формою координації роботи всіх підрозділів є проведення адміністративних нарад та нарад при директорові, на яких розглядаються поточні організаційні питання щоденного функціонування закладу.

Вже декілька років заклад працює за проектно-програмними технологіями:

− комплексно-цільовою програмою «Ми – миргородці»;

− проектом «За здоровий спосіб життя»;

− соціальним проектом з національно-патріотичного виховання «Посвіт пам’яті людської».

Із 2016 р. у ЦЕВ впроваджується науково-методичний проект «Управлінська компетентність у роботі з педагогічними кадрами на 2016-2021 рр.»

За останні роки педагоги ЦЕВ взяли участь у 5 міських, 4 обласних і 3 Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності. Ефективною формою практично-методичної роботи керівників гуртків є проведення майстер-класів для дітей, батьків, колег, мешканців та гостей нашого міста. Щороку їх проводиться 7-10.

Для створення позитивного мікроклімату у колективі проводяться релаксаційні заходи: спільні екскурсії історичними місцями; колективні перегляди концертних програм, вистав; зустрічі із психологами, відомими творчими людьми; влаштовуються картинні та фото- галереї у приміщенні ЦЕВ.

Центр естетичного виховання – культурно-просвітницький заклад, який щороку проводить масштабну культурно-масову роботу серед вихованців, їх родичів і батьків, гостей і мешканців міста Миргорода. Протягом року силами творчих колективів та їх керівників проводиться від 140 до 200 масових заходів різних жанрів, тематики та направленості, які охоплюють більше 40 тисяч глядацької аудиторії. Вже традиційними стали Дні відкритих дверей ЦЕВ, щорічний внутрішній рейтинг популярності «Овація», заходи до Дня Святого Миколая, новорічні вистави й розваги для дітей міста, свято «Дебют - прем’єра», звітні концертні програми закладу і його художніх колективів, тематичні та звітні виставки робіт декоративно-ужиткового відділу, випускні вечори «Малиновий дзвоник» та інші. Майже кожен захід у місті проходить за активної участі педагогів та творчих колективів ЦЕВ.

Центр естетичного виховання – громадсько-активний заклад, який завжди відгукується на події у державі та місті. Проведення міських патріотичних, соціально-громадських, благодійних акцій, програм давно стало не лише потребою часу, а й необхідністю душі педагогів. Колектив закладу допомагає воїнам АТО, дітям-переселенцям, установам, які знаходяться в зоні бойових дій, хворим дітям.

Ще одним напрямком діяльності ЦЕВ є робота з дітьми з особливими потребами. На основі угод ЦЕВ співпрацює зі спеціалізованою школою-інтернатом для слабочуючих дітей, Центром реабілітації для дітей-інвалідів.

Вагомою ділянкою роботи закладу є співпраця з організаціями, закладами, установами міста, області, України. Конструктивні ділові та творчі стосунки склалися у нас з Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук (м. Київ), Всеукраїнським центром молодіжної реклами (м. Київ), Полтавським інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників ім. В. Остроградського, Полтавським педагогічним університетом ім. А. Короленка, Полтавським ОЦЕВУМом, Гадяцьким училищем культури ім. І. Котляревського, Миргородським художньо-промисловим коледжем ім. М. Гоголя, закладами освіти і культури міста, району й області. На базі ЦЕВ проводяться Всеукраїнські, обласні, міські семінари, наради, тренінги, творчі зустрічі, конкурси і фестивалі, дозвіллєво-розважальні та тематичні програми. Адміністрація і педагоги Центру надають як консультативно-методологічну, так і практичну допомогу закладам, установам, організаціям освіти та культури.

Творчі стосунки склалися у нас із колегами-позашкільниками області, району, міста: Полтавським ОЦЕВУМ, Пирятинським ЦПО, Лубенським ПНЗ, Кременчуцьким ЦПО, Полтавським ЦПО, районними та міськими позашкільними закладами. Обмін досвідом роботи, спілкування, цікаві програми та масові заходи – один із векторів співпраці. Творча співпраця поєднує ЦЕВ із закладами культури, молоді та спорту; відділом освіти та Миргородською міською радою, загальноосвітніми та дошкільними закладами міста. На основі угоди з Гадяцьким училищем культури студенти проходять практику в ЦЕВ. Також стажування і виробничу практику проходять у нас студенти та випускники Полтавського педуніверситету, Київського національного університету культури і мистецтв, Миргородського ХПК.

Поряд із цим подальший розвиток закладу, організація та здійснення навчально-виховної роботи ускладнюється станом будівлі, що потребує капітального ремонту і реконструкції, а також недостатнім фінансуванням, що в цілому негативно впливає на якість навчально-виховної роботи. Такий стан справ не сприяє не тільки подальшому розвитку, а й ставить під загрозу стабільність функціонування закладу. Такий стан справ заважає Центру естетичного виховання зайняти гідне місце в загальному інформаційному просторі, впевнено рухатися в ногу з часом, бути цікавим і потрібним для споживачів освітніх, виховних та культурно-масових послуг. ЦЕВ потребує впровадження інформаційно-телекомунікаційних технологій у навчально-виховний процес, організації дистанційного навчання учнів-слухачів секцій МАН та участі вихованців у національних і міжнародних телекомунікаційних проектах, сприяння оволодінню навичками роботи на комп’ютері та доступу до інформаційного продукту мережі Інтернет педагогів-позашкільників. Подальшої активізації потребує громадсько корисна робота закладу; реалізація програм з національного і патріотичного виховання підростаючого покоління, пропагування здорового способу життя; розвитку учнівського самоврядування; залучення батьківської громадськості до творчої діяльності, змістовного дозвілля, управління позашкільним навчальним закладом. Актуальними залишаються питання кадрового, навчально-методичного та науково-методичного забезпечення, соціального захисту учасників навчально-виховного процесу.

Урахування зовнішніх умов прискорює процес оновлення змісту діяльності ЦЕВ, зумовлює необхідність перегляду підходів до планування його роботи, необхідність удосконалення якості освітніх послуг, що надає заклад; удосконалення системи його роботи; переведення закладу із режиму функціонування в режим розвитку.

Усе це вимагає організації такого навчально-виховного процесу, який передбачає використання сучасних освітніх технологій роботи з дітьми та учнівською молоддю, що створюють умови для забезпечення гармонійного розвитку вихованців, реалізації їхніх запитів і здібностей, творчої самореалізації за обраним профілем навчально-творчої діяльності та формування навчально-творчого соціуму, де основне місце відводиться особистому творчому досвіду вихованців.

Сучасний етап розвитку закладу передбачає також створення соціально-педагогічних та матеріально-технічних умов для підвищення якості освітніх послуг, оптимізації співпраці із загальноосвітніми та вищими навчальними закладами, державними установами, громадськими організаціями та батьківською громадськістю, створення комфортного соціально-психологічного середовища для родинного спілкування і відпочинку.

Вищеозначене зумовлює необхідність розроблення програми подальшого розвитку закладу.

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ЦЕНТРУ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ на 2016-2021 рр.

Місія Центру естетичного виховання

Забезпечення реалізації права дітей та учнівської молоді на здобуття якісної позашкільної освіти відповідно до їхніх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів; розвиток творчих здібностей, виховання і соціалізація особистості в процесі практичної навчально-творчої діяльності у сфері вільного часу; формування гармонійно розвиненої особистості.

Стратегія

Створення навчально-виховної системи «Позашкільний навчальний заклад-родина» як комфортного середовища та ефективного засобу для виконання місії.

Стратегічні напрямки діяльності ЦЕВ

1. Формування і єднання трудового колективу ЦЕВ як колективу однодумців з високим рівнем професіоналізму та ефективності взаємодії, який вирішує завдання сьогодення, є лідером позашкільних навчальних закладів міста та Полтавщини.

2. Створення міцного батьківського колективу ЦЕВ з активною громадською позицією, ефективним батьківським самоврядуванням, який у тісній співпраці та взаємодії з педагогічним колективом бере участь у формуванні гармонійно розвиненої особистості.

3. Єднання окремих гуртків, об’єднань і дитячих художніх колективів у дружній дитячий колектив Центру естетичного виховання.

4. Створення у тісній взаємодії дитячого, трудового і батьківського колективів соціально-педагогічного, матеріально-технічного та творчого середовища для виконання місії закладу.

5. Удосконалення управління закладом в режимі функціонування і розвитку.

Цінності

(педагоги – діти – батьки)

Відповідальність: ми виконуємо те, що обіцяємо, ми чесні з нашими вихованцями та їхніми батьками, бо саме їхня довіра та співпраця є нашим найбільшим досягненням.

Доступність: ми розробляємо та застосовуємо найефективніші методи і форми навчання і виховання, прості для розуміння й використання.

Інноваційність: ми використовуємо у навчально-виховному процесі інноваційні технології, впроваджуємо власний передовий педагогічний досвід та досвід колег-позашкільників.

Ефективність: ми працюємо так, щоб віддача від нашої педагогічної діяльності була максимальною, орієнтуючись на результат.

Співробітництво: у процесі педагогічної і творчої діяльності ми створюємо заклад-родину, залучаючи до активної творчої та організаційної співпраці батьків вихованців ЦЕВ, громадські організації, заклади освіти і культури міста.

Прозорість: ми надаємо батькам і громадськості міста вичерпну та достовірну інформацію про якість навчально-виховного процесу у закладі.

Цінності

(педагогічні працівники)

− Співробітництво: у процесі педагогічної і творчої діяльності ми створюємо колектив однодумців, які, дотримуючись високого рівня професійної етики, ефективно взаємодіють для того, щоб Центр естетичного виховання став закладом, де почесно і престижно працювати, де кожен педагог може зробити успішну професійну кар’єру та підвищити педагогічну майстерність.

− Професіоналізм: ми постійно підвищуємо власний професіоналізм, щоб наш Центр став тим закладом, де вихованці отримують якісну сучасну позашкільну освіту за вибраним напрямком, випускники якого стають гармонійно розвиненими, творчими особистостями, здатними до соціальної адаптації і самореалізації у дорослому житті.

− Досконалість: ми використовуємо всі можливості для досягнення високого рівня майстерності й постійно шукаємо шляхи самовдосконалення.

ВідповідальністьЦентру естетичного виховання перед громадськістю

− Ми пропагуємо ідею: не можна навчити, можна лише навчитися.

− Збудити, дати виявитися самостійним творчим силам кожної людини, виховати людину з широким і глибоким розумінням своїх обов’язків, з належним розвиненим розумом, творчими здібностями, фізично і морально здорову, духовно багату – гармонійно розвинену, творчу особистість, здатну до соціальної адаптації і самореалізації у дорослому житті.

− Наш вихованець має бути успішним у житті.

− Здійснюючи навчально-виховну, науково-дослідну,творчу, соціокультурну, науково-методичну, консультативну,оздоровчу, культурно-масову, дозвіллєво-розважальну, конкурсно-фестивальну, суспільно-громадську діяльність, робимо свій внесок у майбутнє Миргорода, Полтавщини, України.

На виконання місії закладу з урахуванням обраної стратегії Центр естетичного виховання розробив Програму розвитку та перспективний план розвитку закладу.

Програма розвитку ЦЕВ розроблена відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про позашкільний навчальний заклад, Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України: від 25.06.2013 № 344 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», від 30.09.2010 № 926 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», від 30.09.2010 № 927 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих дітей та молоді», від 29.06.1995 № 489 «Про Всеукраїнський конкурс «Учитель року», від 20.03.2008 № 244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», Розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 686-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Комплексної програми розвитку освіти м. Миргорода на 2016-2020 роки, Положення про позашкільний навчальний заклад, з метою створення ефективного механізму щодо забезпечення подальшого розвитку закладу і є стратегічним документом, що характеризує програмно-цільову ідеологію розвитку закладу.

У контексті освітнього менеджменту Програма розвитку ЦЕВ характеризується:

– стратегічною спрямованістю на розв’язання основних завдань забезпечення життєдіяльності закладу;

– інноваційною спрямованістю – орієнтацією на впровадження інноваційних педагогічних технологій;

– зорієнтованістю на ідеологію системного, програмно-цільового підходу в управлінні;

– прогностичністю, спрямованою на досягнення очікуваних результатів з урахуванням соціального замовлення на позашкільну освіту;

– технологічністю, використанням структурованої технології, що забезпечує системний характер змін у процесі переходу з режиму функціонування в режим розвитку.

Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку закладу, започатковує організаційні шляхи їх реалізації, окреслює ризики її виконання, обґрунтовує ресурсні потреби, скеровує діяльність педагогічного колективу.

Програма спрямована в площину цінностей особистісного розвитку вихованців, доступності й відкритості закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість навчально-виховного процесу, зміст, форми і методи навчання і виховання.

Підстави для розробляння програми.Необхідність удосконалення якості освітніх послуг, що надає заклад; удосконалення системи роботи закладу в умовах демократичного та економічного реформування суспільства; переведення закладу із режиму функціонування в режим розвитку.

Необхідність Програми підкріплена правом кожної людини на вільний розвиток особистості (Конституція України ст. 28), правом дитини на відпочинок, дозвілля, всебічну участь у культурному та творчому житті, надання відповідних можливостей для творчої діяльності (Конвенція про права дитини).

Актуальність Програми розвитку закладу полягає в необхідності теоретичного обґрунтування перспектив системи роботи закладу в умовах демократичного та економічного реформування суспільства.

Новизна Програми розвитку обумовлена:

− змінами у суспільній свідомості поглядів на розвиток особистості з позицій культурно-історичної педагогіки розвитку;

− науково-технічним та соціальним прогресом;

− зростанням попиту на культурно-освітні, інформаційні, дозвіллєво-розважальні послуги у дітей та батьків;

− зростання попиту на додаткові освітні послуги, які можуть бути задоволені в результаті використання соціально-педагогічних можливостей позашкільної освіти та виховання.

Мета Програми розвитку Центру естетичного виховання:

Удосконалення системи роботи Центру естетичного виховання шляхомстворення навчально-виховної системи «Позашкільний навчальний заклад-родина», забезпечення належних соціально-педагогічних та матеріально-технічних умов для підвищення якості освітніх послуг, гармонійного розвитку вихованців, реалізації їхніх запитів і здібностей у креативно спрямованому позашкільному освітньо-виховному просторі; забезпечення ефективного управління розвитком закладу.

На досягнення мети діяльності закладу спрямовано реалізацію завдань:

1. Вивчення соціуму з урахуванням соціального замовлення на позашкільну освіту, задоволення потреб дітей, учнівської молоді та їх батьків в реалізації творчих здібностей засобами позашкільної освіти.

2. Модернізація змісту позашкільної освіти, розроблення сучасного науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в закладі.

3. Впровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій.

4. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів закладу.

5. Розширення спектру послуг, орієнтованих на:

− підготовку дошкільнят до творчої і навчальної діяльності;

− професійне самовизначення вихованців ЦЕВ.

6. Створення комфортного середовища – позашкільного закладу-родини для навчання, творчої самореалізації і змістовного відпочинку вихованців та їх батьків.

7. Удосконалення системи управління закладом у режимі функціонування та розвитку.

8. Збереження та розширення мережі творчих об’єднань відповідно до потреб вихованців та їхніх батьків.

9. Оновлення матеріально-технічної бази закладу та приведення її стану у відповідність до сучасних вимог.

10. Здійснення освітнього моніторингу позашкільної освіти міста з метою своєчасного корегування програми розвитку закладу.

Гіпотеза. В основі Програми лежить припущення, що виконання завдань і досягнення мети Програми розвитку ЦЕВ дозволить створити навчально-виховну систему «Позашкільний навчальний заклад-родина» і забезпечить реалізацію права дітей та учнівської молоді на здобуття якісної позашкільної освіти відповідно до їхніх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів; розвиток творчих здібностей, виховання і соціалізація особистості в процесі практичної навчально-творчої діяльності у сфері вільного часу; формування гармонійно розвиненої особистості.

В основу Програми розвитку ЦЕВ закладено принципи:

− науковості;

− гуманізації;

− структурної єдності й тісного взаємозв’язку між напрямами діяльності;

− систематичності і системності;

− цілеспрямованості і цілісності;

− практичної спрямованості;

− наступності, послідовності і поступовості розвитку;

− мобільності, диференціації та індивідуалізації;

− синтезу інтелектуальної і практичної діяльності;

− самоорганізації;

− діалогічної взаємодії;

− відповідності віковим, психологічним та фізичним особливостям вихованців, навчально-методичному та матеріально-технічному забезпеченню;

− динамічності і діяльнісного підходу – забезпечення розвитку особистості у творчій діяльності;

− прогностичності соціального розвитку особистості.

Основні напрями Програми розвитку Центру естетичного виховання:

1. Підвищення якості освітніх послуг.

2. Модернізація змісту освіти.

3. Вдосконалення управління.

4. Створення і вдосконалення організаційної культури, культури управління.

5. Розширення й укріплення зовнішніх зв’язків ЦЕВ, поглиблення роботи закладу з громадськістю.

6. Модернізація матеріально-технічного і фінансового забезпечення.

ТЕХНОЛОГІЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ЦЕВ

Етапи реалізації програми

І. Організаційно-проектувальний етап (серпень - вересень 2016 року):

- розробляння Програми, Концепції розвитку Центру естетичного виховання (серпень 2016 року);

- визначення основних стратегій, заходів, механізмів розвитку ЦЕВ, складання перспективного плану на 2016-2020 рр. (вересень 2016 року).

ІІ. Аналітико-практичний етап (жовтень 2016 р. – травень 2021 р.):

- практична реалізація Програми;

- організація моніторингового спостереження за результатами виконання заходів програми.

ІІІ. Заключний етап (червень 2021 р. – грудень 2021 р.):

- аналіз результатів виконання Програми розвитку Центру естетичного виховання;

- поширення позитивного досвіду;

- визначення перспектив подальшої роботи.

Умови та засоби реалізації Програми розвитку

Для реалізації мети й завдань роботи закладу важливим є визначення умов реалізації Програми. Серед них основними є креативна та інноваційна спрямованість діяльності педагогів; формування ефективних педагогічних систем розвивального спрямування; розроблення організаційно-педагогічних засад психологічного супроводу суб’єктів навчально-виховного процесу; створення ефективних систем інформаційно-методичного забезпечення та обміну досвідом.

Серед засобів реалізації завдань провідними є науково-методична та організаційно-технологічна діяльність педагогів; методико-педагогічне проектування, створення авторських освітніх методик; перспективний педагогічний досвід; сучасні інформаційно-комунікативні технології; виконання соціально-педагогічних програм і проектів спільно з науковими установами, закладами, мистецько-культурними осередками тощо.

Основні заходи щодо реалізації

Програми розвитку Центру естетичного виховання відповідно до напрямів:

1. Підвищення якості освітніх послуг:

1.1. Створення умов для реалізації освітніх (навчальних і виховних) інновацій.

1.2. Підтримка (моральна, соціальна і матеріальна) педагогів-інноваторів.

1.3. Обмін інформацією з закладами позашкільної освіти регіону, країни.

1.4. Здійснення оперативного інформаційного зв’язку з усіма учасниками навчально-виховного процесу, робота в мережі Інтернет.

1.5. Постійне залучення інвесторів.

1.6. Створення конкурентоспроможного освітнього середовища, через удосконалення і створення нових освітніх, дидактичних, виховних систем; освітніх, педагогічних технологій; змісту і напрямків освіти; методів, форм, засобів розвитку особистості, організації навчання і виховання; технології управління навчальним закладом.

1.7. Удосконалення програмно-методичного забезпечення шляхом розроблення сучасного науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в закладі, новітніх організаційно-педагогічних методик, зокрема щодо раннього творчого розвитку дитини, організація профільної практичної, творчої, комунікативної та дослідницької діяльності вихованців, допрофесійної підготовки.

1.8. Підвищення кваліфікації педагогічного складу закладу.

2. Модернізація змісту освіти:

2.1. Розвиток дослідно-експериментальної роботи може здійснюватися засобами підвищення якості освіти, а також шляхом:

2.1.1. Створення умов для дослідно-експериментальної роботи, залучення дітей та учнівської молоді до індивідуальної та соціально значущої навчально-пізнавальної, пошукової, дослідницької діяльності та конкретної суспільно-корисної, масової чи природоохоронної роботи.

2.1.2. Створення системи мотивації та заохочення педагогів і учнів до дослідно-експериментальної роботи.

2.1.3. Створення умов для активізації процесів формування творчої особистості учня, виховання і формування важливих якостей особистості: творчої спрямованості мислення, поведінки, діяльності, творчих рис характеру і якостей інтелекту, творчої самосвідомості; критичного мислення, як результат формування наукового світогляду; комунікативних умінь та уявлень про діалог культур як безальтернативну філософію функціонування сучасного соціокультурного середовища.

2.2. Розширення функцій і напрямків діяльності закладу, що повинно здійснюватися з метою задоволення потреб і запитів замовників (держава, регіон, місто) і споживачів (діти, батьки, громадськість) на найвищому якісному рівні і в повному обсязі.

2.3. Оптимізація мережі гуртків, розширення їх профільності шляхом підбору нових професіоналів, удосконалення студійної та впровадження клубної форми роботи.

3. Удосконалення управління:

3.1. Застосування сучасних інформаційних та діагностичних технологій, технологій економічного та психічного впливу на підлеглих.

3.2. Використання сучасних досліджень науковців у сфері підходів та стилів управління, науки менеджменту та лідерства.

3.3. Застосування системного підходу до організації і управління діяльністю закладу.

4. Створення і вдосконалення організаційної культури, культури управління:

4.1. Усвідомлення кожним працівником свого місця у колективі закладу, групі, команді.

4.2. Технології спільної діяльності персоналу.

4.3. Цінності і норми поводження.

4.4. Звичаї і ділова практика діяльності.

4.5. Комунікаційна система і культура спілкування.

4.6. Критерії і правила розподілу повноважень і відповідальності, статусу і влади.

4.7. Правила неформальних стосунків.

4.8. Сформовані у закладі звички і традиції.

4.9. Взаємини між людьми.

4.10. Діловий етикет.

4.11. Правила організаційної культури.

4.12. Трудова і ділова етика.

4.13. Культура управління:

4.13.1. Культури працівників управління.

4.13.2. Культури процесу управління.

4.13.3. Культури умов праці.

4.13.4. Культури документації.

5. Розширення і укріплення зовнішніх зв’язків ЦЕВ, поглиблення роботи закладу з громадськістю:

5.1. Активізація (удосконалення, розширення, поглиблення) роботи закладу з батьками вихованців.

5.2. Розширення взаємозв’язків з громадськими організаціями, залучення до управління позашкільним навчальним закладом внутрішніх громадських організацій.

5.3. Розширення і укріплення зв’язків ЦЕВ з установами і закладами освіти та культури міста і області з метою творчої співпраці та посилення виховного впливу на членів суспільства.

5.4. Вивчення, узагальнення, розповсюдження та популяризація кращого досвіду роботи педагогічного колективу закладу з питань роботи з дітьми та учнівською молоддю в позашкільний час

5.5. Здійснення інтеграції в міжнародний простір.

5.6. Розвиток маркетингової діяльності з метою популяризації діяльності ЦЕВ.

6. Модернізація матеріально-технічного забезпечення ЦЕВ – зміцнення матеріально-технічної бази закладу шляхом поліпшення його ресурсного забезпечення, комп’ютеризації за рахунок раціонального використання бюджетних коштів, збільшення позабюджетних надходжень, підвищення кваліфікації технічного і обслуговуючого персоналу.

Ризики

Реалізація Програми вимагає критичного осмислення досягнутого та визначення ризиків, що можуть ускладнити реалізацію мети і завдань розвитку закладу. Серед них:

зовнішні:

– соціально-економічна криза, що спричиняє обмеженість матеріально-технічних і фінансових ресурсів для забезпечення системної реалізації всіх завдань і заходів, передбачених Програмою;

– ускладнена демографічна ситуація;

– недостатня підготовленість органів управління освітою до комплексного розв’язання нових завдань, координації діяльності всіх служб і інституцій;

– недостатнє усвідомлення пересічними громадянами, мешканцями міста ролі ЦЕВ і значимості позашкільної освіти естетичного спрямування у вихованні гармонійно розвиненої особистості.

внутрішні:

– проблеми щодо оновлення кадрів, їх професіоналізму, підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів для роботи в позашкільних навчальних закладах;

– супротив працівників ЦЕВ змінам у системі роботи закладу;

– можливі зміни в адміністративно-методичному складі;

– ризики щодо співпраці з іншими навчально-виховними закладами, установами, організаціями;

– стан приміщення.

Розподіл ролей та обов’язків

Виконання місії, реалізація стратегії та Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр. передбачає спільну, наполегливу творчу діяльність адміністрації, педагогічного, дитячого та батьківського колективів, технічного і обслуговуючого персоналу ЦЕВ.

Адміністрація здійснює системні заходи з управління підсистем ЦЕВ: навчально-виховним процесом, матеріально-технічним і фінансовим забезпеченням розвитком закладу, кадровим персоналом застосовуючи:

− діагностику рівня готовності трудового колективу до впровадження інновацій, стану закладу, процесів, діяльності;

− планування, організацію, контроль, аналіз, корекцію діяльності всіх підсистем ЦЕВ;

− залучення всіх учасників навчально-виховного процесу до творчого переосмислення діяльності ЦЕВ, створення умов для професійного самовдосконалення кадрового персоналу;

− розробку основних напрямів роботи і заходів щодо реалізації Програми розвитку ЦЕВ;

− науково-методичну, психологічну і практичну допомогу педагогічному персоналу у виконання заходів щодо реалізації Програми розвитку ЦЕВ;

− створює зону вільного спілкування і психологічного комфорту у ЦЕВ.

Педагогічний персонал:

− постійно підвищує власну професійну майстерність через самоосвіту, проходження курсів підвищення кваліфікації, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду в області позашкільної освіти, бере участь у науково-методичній діяльності і конкурсах педагогічної майстерності;

− проводить моніторинг запитів дітей і підлітків на позашкільну освіту, діагностує навчальні і творчі можливості вихованців;

− створює і реалізує навчальні програми, плани навчально-виховної, культурно-масової, дозвіллєво-розважальної та громадської діяльності гуртків, творчих об’єднань, художніх колективів, що забезпечують реалізацію стратегії, досягнення мети Програми розвитку ЦЕВ та виконання місії закладу;

− створює і реалізує авторські методики, заняття, виховні та культурно-масові заходи у відповідності до мети Програми розвитку та місії ЦЕВ;

− переосмислює і розробляє правила педагогічної поведінки у новому освітньому просторі та «суб’єкт - суб’єктних» взаєминах у колективі, створює команду педагогів-однодумців для інноваційної педагогічної і творчої діяльності;

− створює зону вільного спілкування і психологічного комфорту у ЦЕВ.

Учнівський колектив:

− стає не тільки об’єктом впливу з боку адміністрації, педагогічного та батьківського колективів, технічного і обслуговуючого персоналу ЦЕВ у ході навчально-виховного процесу, а й суб’єктом навчання, виховання, творчості, інших видів діяльності закладу через активну участь у них;

− бере участь в управління ЦЕВ через учнівське самоврядування;

− реалізує свої права на позашкільну освіту естетичного спрямування, потреби і запити через вільний вибір видів навчальної і творчої діяльності, задовольняє потребу розвитку і самовираження через публічні виступи, виставки робіт, участь у конкурсах і фестивалях, змістовно проводить дозвілля.

Батьківський колектив:

− створює внутрішні громадські організації;

− бере активну участь у творчій, виховній, громадській, культурно-масовій, дозвіллєво-розважальній діяльності ЦЕВ;

− залучається до організаційної та управлінської діяльності ЦЕВ;

− залучається до господарської діяльності у закладі.

Технічний і обслуговуючий персонал:

− постійно підвищує власну професійну майстерність через самоосвіту, проходження курсів підвищення кваліфікації, вивчення і впровадження передового вітчизняного і світового досвіду відповідного профілю з метою висококваліфікованого технічного обслуговування навчально-виховного процесу та культурно-масових заходів;

− підвищує рівень і удосконалює стиль обслуговування відповідно до європейських стандартів, організаційної і загальнолюдської культури.

Очікувані результати реалізації Програми розвитку

− виконання місії – забезпечення реалізації права дітей та учнівської молоді на здобуття якісної позашкільної освіти відповідно до їхніх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів; розвиток творчих здібностей, виховання і соціалізація особистості в процесі практичної навчально-творчої діяльності у сфері вільного часу, формування гармонійно розвиненої особистості;

− реалізація стратегії – створення позашкільного закладу-родини;

− досягнення мети – розвиток інноваційної навчально-виховної системи в закладі, створення належних соціально-педагогічних та матеріально-технічних умов для підвищення якості освітніх послуг, забезпечення гармонійного розвитку вихованців, реалізації їхніх запитів і здібностей у креативно спрямованому позашкільному освітньо-виховному просторі;

− забезпечення ефективного управління розвитком закладу;

− підвищення якості позашкільної освіти;

− підвищення рівня професійної майстерності і компетентності педагогічного персоналу ЦЕВ, згуртування колективу однодумців;

− підвищення рівня навчальних і творчих досягнень вихованців;

− оздоровлення та укріплення родинних зв’язків вихованців ЦЕВ, підвищення духу патріотизму і національної гідності;

− оновлення матеріально-технічної бази закладу.

Критерії досягнення мети

1. Поліпшення якісних показників результатів навчання (заліки, екзамени).

2. Підвищення результативності участі у конкурсах і фестивалях дитячої творчості.

3. Зростання чисельності бажаючих навчатися у ЦЕВ та кількості випускників, що отримали свідоцтва про позашкільну освіту

4. Зростання позитивного іміджу ЦЕВ, підвищення конкурентоспроможності закладу.

5. Розширення та поглиблення зовнішніх зв’язків ЦЕВ із закладами освіти і культури, громадськими організаціями міста, області, держави, за кордоном.

Ресурсне (кадрове, матеріально-технічне і фінансове) забезпечення

Кадри:

− Підвищення рівня кваліфікації педагогічного персоналу ЦЕВ.

− Запрошення на постійну роботу у заклад молодих перспективних спеціалістів.

− Залучення фахівців вищих навчальних закладів, діячів культури і мистецтв, державних та громадських організацій, випускників ЦЕВ минулих років до співпраці у якості консультантів.

Матеріально-технічне забезпечення:

− Капітальний ремонт та реконструкція будівлі, сцени та інших приміщень ЦЕВ, з метою покращення їх експлуатаційної безпечності, раціоналізації використання простору, створення комфортних умов для проведення занять та масових заходів.

− Комп’ютеризація навчально-виховного процесу, діяльності педагогічного та технічного персоналу, технічного обслуговування сцени.

− Оснащення сцени сучасною звукопідсилюючою, акустичною та світловою апаратурою.

− Забезпечення закладу новими музичними інструментами, навчально-методичним посібниками, наочним оформленням.

Фінансове забезпечення:

Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до чинного законодавства України. Фінансування здійснюється за рахунок коштів міського бюджету в установленому законодавством порядку. Бухгалтерський облік коштів ведеться через бухгалтерію закладу. Механізм фінансування – кошторисно-бюджетний.

Додатковим джерелом фінансування діяльності гуртків та інших творчих об’єднань закладу є доброчинні батьківські внески.

Програма розвитку закладу реалізується в межах загального обсягу видатків, виділених міським бюджетом на відповідні роки, а також передбачає залучення позабюджетних коштів, громадських фондів, спонсорів, меценатів, інших юридичних і фізичних осіб , що не суперечать чинному законодавству України, підвищення ефективності використання бюджетних і позабюджетних коштів.

Плануються такі джерела формування кошторису:

− кошти засновника (міського бюджету);

− кошти, отримані від надання закладом освітніх послуг;

− добровільні грошові внески і пожертви батьків, окремих громадян, установ, організацій, юридичних і фізичних осіб;

− кошти від оренди приміщень ЦЕВ.

Реалізація програми передбачає (щорічно):

− збирання інформації та моніторинг виконання програми;

− звіт про реалізацію програмних дій, їхні наслідки;

− порівняння досягнутих результатів та визначених критеріїв;

− фіксація досягнутого рівня життєдіяльності і визначення моменту відліку для подальшого розвитку;

− корекція планів, заходів, завдань, цілей, за потребою мети;

− визначення стратегії й тактики переходу від досягнутого стану до бажаного майбутнього, яке відповідає потребам, цінностям, можливостям закладу і соціуму;

− формування подальших стратегій.

ЕКСПЕРТИЗА ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ЦЕНТРУ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА 2016-2021 рр.

З метою проведення експертизи розробленої Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр. було створено групу експертів у складі 5 спеціалістів:

1. Заступник директора з навчально-виховної роботи ЦЕВ – Чемара В. Г.

2. Методист ЦЕВ – Отисько В. М.

3. Культорганізатор – Заливча Л. І.

4. Методист відділу освіти Миргородської міської ради – Шевченко І. В.

5. Завідувач методичного кабінету Миргородської міської ради - Невєрова Ю. В.

Для експертизи Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр. було визначено такі критерії:

1. Критерій актуальності – це ступінь відповідності розробленої Програми потребам закладу, соціальному замовленню, можливостям усунення суттєвих недоліків у роботі, виявлених в результаті аналізу роботи закладу. Якщо ця Програма актуальна для всього закладу освіти, то це високий рівень (В), якщо для окремих підсистем закладу освіти – то це середній рівень (С), а якщо актуальність визначається для одного чи декількох компонентів навчального закладу, то це низький рівень актуальності (Н).

Показники:

- вирішення значущих актуальних проблем для керівника;

- вирішення значущих актуальних проблем для педагогів;

- вирішення значущих актуальних проблем для вихованців.

2. Критерій адаптивності (мобільності) – це здатність Програми адаптуватися до умов навчального закладу з урахуванням динаміки та тенденцій розвитку. Якщо Програма легко адаптується до умов навчального закладу , то це високий рівень – В; адаптується з незначним ускладненням – С; значні перешкоди до адаптування – Н.

Показники:

- легко адаптується до умов навчального закладу;

- враховані можливості корекції (удосконалення, незначних змін);

- наявність відповідальності за результати роботи.

3. Критерій продуктивності (результативності) – впровадження Програми сприятиме підвищенню ефективності роботи закладу.

Показники:

- вплив на систему знань, умінь і навичок керівника;

- вплив на систему знань, умінь і навичок педагогів;

- вплив на систему знань, умінь і навичок учнів.

4. Критерій системності та впорядкованості організації діяльності (цілісності) – якість Програми забезпечує повноту складу дій, необхідних для досягнення цілей, а також узгодженість зв’язків між ними.

Показники:

- наявність зв’язку цілей, завдань та змісту діяльності;

- можливість здійснювати моніторинг Програми;

- наявність системи інформування про хід реалізації Програми;

- злагодженість у роботі учасників програми, відповідальність за результати роботи.

5. Критерій прогностичності – якість Програми відображає у своїх цілях і діях, що плануються не тільки сьогоденні, але й майбутні вимоги до закладу і зміни в умовах його діяльності, тобто здатність Програми відповідати змінюваним вимогам і умовам, в яких вона буде реалізуватися.

Показники:

- врахування ступеня важливості розв’язання проблеми для майбутньої діяльності керівника;

- врахування ступеня важливості розв’язання проблеми для майбутньої діяльності педагогів;

- врахування ступеня важливості розв’язання проблеми для майбутньої діяльності учнів.

6. Критерій рефлективності – характеризує можливість здійснювати самоаналіз, аналіз, самооцінку управлінської діяльності та діяльності закладу.

Показники:

- можливість самоаналізу діяльності керівника;

- можливість самоаналізу діяльності педагогів;

- можливість самоаналізу діяльності вихованців.

7. Критерій інноваційності – Програма орієнтована на вирішення найбільш значущих для майбутнього проблем.

Показники:

- ступінь новизни в діяльності керівника;

- ступінь новизни в діяльності педагогів;

- ступінь новизни в діяльності учнів.

8. Критерій демократичності та психологічного супроводження - впровадження Програми сприяє формуванню сприятливого мікроклімату в колективі, розвитку ініціативи, творчості, колегіальності у роботі педагогічного колективу.

Показники:

- розвиток неформальної структури колективу;

- сприятливий мікроклімат;

- співробітництво, гласність в діях.

9. Критерій оптимальності – включає в себе критерії:

Економічності (застосування Програми не вимагає додаткового фінансування) і Надійності (якість Програми забезпечує стабільність у роботі всіх ланок навчального закладу)

Показники:

- врахування матеріально-технічних, фінансових ресурсів конкретного закладу;

- достатність часу для реалізації Програми;

- врахування умов закладу та проблем, їх динаміки і тенденцій розвитку.

10. Критерій особистісної результативності

Показники:

- динаміка управлінської культури керівника;

- динаміка мотиваційної культури педагогів;

- динаміка мотиваційної культури учнів.

Оцінювання Програми розвитку

Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.

Критерії Ступінь прояву Оцінка
1. Актуальність – для всього закладу освіти; – для окремих підсистем закладу освіти; – для одного чи декількох компонентів закладу освіти. В С Н
2. Адаптивність (мобільність) – легко адаптується до умов навчального закладу; – адаптується з незначними утрудненнями; – значні перешкоди для адаптування. В С Н
3. Продуктивність (результативність) – значно підвищується рівень управлінської діяльності і всього закладу освіти; – посередньо підвищується; – незначне підвищення рівня управлінської діяльності. В С Н
4. Системність, впорядкованість організації діяльності (цілісність) – цілісність і послідовність у всіх напрямках діяльності керівника; – цілісність і послідовність у більшості напрямків діяльності керівника; – цілісність і послідовність не спостерігається. В С Н
5. Прогностичність – врахування важливості розв’я-зання проблеми для майбут-ньої діяльності керівника; – врахування важливості розв’я-зання проблеми у недалекому майбутньому; – у найближчий час. В С Н
6. Рефлексивність – можливість здійснювати­ само-аналіз організаційно-педаго-гічної діяльності керівника закладу освіти; – можливість здійснювати­ само-аналіз лише окремих напрям-ків організаційно-педагогічної діяльності керівника закладу освіти; – неможливість здійснювати самоаналіз діяльності. В С Н
7. Інноваційність – об’єктивна; – об’єктивно – суб’єктивна; – суб’єктивна. В С Н
8. Демократичність, психологічний супровід – сприяє розвитку демократич-них основ управління закладом освіти; – частково сприяє розвитку демократії; – розвиток демократичних засад не передбачено. В С Н
9. Оптимальність: економічність – не вимагає додаткового фінансування; – вимагає незначного додаткового фінансування; – вимагає повного додаткового фінансування. В С Н
надійність – забезпечує стабільність у роботі всіх ланок навчального закладу; – незначні зміни у стабільності; – значні зрушення у стабільності В С Н
10 Особистісна результативність – значна динаміка управлінської та мотиваційної культури; – посередня динаміка управлін-ської та мотиваційної культури – незначна динаміка управлін-ської та мотиваційної культури В С Н

Для більшої наочності та зручності використання при здійсненні експертизи Програми критерії оцінювання були надані експертам у вигляді таблиці з вищезазначеною системою показників.

Протокол експертизи

Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.

Критерії Оцінка
висока середня низька
1. Актуальність +
2. Адаптивність +
3. Продуктивність +
4. Системність (цілісність) +
5. Прогностичність +
6. Рефлексивність +
7. Інноваційність +
8. Демократичність +
9. Оптимальність +
10. Особистісна результативність +

Експерт 1.

Заступник директора з навчально-виховної роботи ЦЕВ _______ Чемара В. Г.

Протокол експертизи

Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.

Критерії Оцінка
висока середня низька
1. Актуальність +
2. Адаптивність +
3. Продуктивність +
4. Системність (цілісність) +
5. Прогностичність +
6. Рефлексивність +
7. Інноваційність +
8. Демократичність +
9. Оптимальність +
10. Особистісна результативність +

Експерт 2.

Методист ЦЕВ _________ Отисько В. М.

Протокол експертизи

Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.

Критерії Оцінка
висока середня низька
1. Актуальність +
2. Адаптивність +
3. Продуктивність +
4. Системність (цілісність) +
5. Прогностичність +
6. Рефлексивність +
7. Інноваційність +
8. Демократичність +
9. Оптимальність +
10. Особистісна результативність +

Експерт 3.

Культорганізатор ЦЕВ __________ Заливча Л. І.

Протокол експертизи

Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.

Критерії Оцінка
висока середня низька
1. Актуальність +
2. Адаптивність +
3. Продуктивність +
4. Системність (цілісність) +
5. Прогностичність +
6. Рефлексивність +
7. Інноваційність +
8. Демократичність +
9. Оптимальність +
10. Особистісна результативність +

Експерт 4.

Методист відділу освіти Миргородської міської ради _______ Шевченко І. В.

Протокол експертизи

Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.

Критерії Оцінка
висока середня низька
1. Актуальність +
2. Адаптивність +
3. Продуктивність +
4. Системність (цілісність) +
5. Прогностичність +
6. Рефлексивність +
7. Інноваційність +
8. Демократичність +
9. Оптимальність +
10. Особистісна результативність +

Експерт 5.

Завідувач методичним кабінетом

Миргородської міської ради ____________ Невєрова Ю. В.

Узагальнюючий протокол оцінювання

Програми розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр.

незалежними експертами

Експерти Критерії Чемара В.Г. Отисько В. М. Заливча Л. І. Шевченко І. В. Невєрова Ю. В.
Актуальність В В В В В
Адаптивність В В В В В
Продуктивність В В В В В
Системність (цілісність) В В В В В
Прогностичність В В В В В
Рефлексивність В В В В В
Інноваційність В В В В В
Демократичність С В В С С
Оптимальність С С С С В
Особистісна результативність В С С В С
Актуальність В
Адаптивність В
Продуктивність В
Системність (цілісність) В
Прогностичність В
Рефлексивність В
Інноваційність В
Демократичність С
Оптимальність С
Особистісна результативність С

Згідно проведеної експертизи розроблена Програма розвитку Центру естетичного виховання на 2016-2021 рр. має оцінку 70% «Високо» і 30% «Середньо». Отже проект може розглядатися на предмет його впровадження в педагогічну практику.

Кiлькiсть переглядiв: 1122

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.